pondělí 3. února 2014

Jak vybrat tu nejlepsi skolu v zahranici?

JAK VYBRAT TU NEJLEPSI SKOLU V ZAHRANICI?

Najit tu spravnou univerzitu prave pro vas je to nejdulezitejsi rozhodnuti jake jste kdy udelali. Proc? Protoze je to rozhodnuti, ktere ovlivni nasledujici 3-4 roky vaseho zivota (coz je v 19 letech znacna cast zivota).

Takze jak se rozhodnout pro tu spravou?

Budu mluvit z vlastni zkusenosti. Hledanim sve budouci univerzity jsem ztravil bezmala jeden rok. Do tohoto roku pocitam take cas, ktery zabrala samotna prihlaska a cekani na vyjadreni univerzit. Neni jeden zlaty navod jak na to, takto sem to mel ja:

Byl sem ve tretaku na stredni chtel sem jit studovat do zahranici a vedel sem, ze chci studovat management, finance nebo neco na ten zpusob. Mel jsem par kamaradu, kteri v te dobe studovali finance a management na vysoke v Londyne. Jel sem se za nima podivat, chtel sem zjistit jaky zivot vedou, jaky maji challenge, prekazky, co delaji ve volnem case atd. Potreboval jsem zjistit, jestli by mi takovy lifestyle vyhovoval, jestli by me to bavilo. Ztravil sem u nich necely tyden a vedel jsem, ze to je presne to co chci (alespon v te dobe). Ty kluci meli drive, nadseni, a nemeli to lehky, museli dost makat. Presne tydle veci me pritahovali.

Po navratu do CR jsem zacal patrat po univerzitach po cele Velke Britanii, ale jelikoz je Londyn mesto businessu, soustredil sem pruzkum hlavne na Londyn. Nasel jsem ktere vysky jsou v londyne vyhlasene na obory jako business, management nebo finance. Patrani trvalo dlouho, tech vysek je v britanii mraky. Dival jsem se hlavne na zebricky, chtel sem jit na co mozna nejlepsi vysku.

Vybral jsem, odeslal prihlasky (o procesu napisu v dalsich postech), a cekal. Na vyjadreni cekate nekdy i mesice. Vse klaplo, byl sem prijat a po maturite jsem zbalil kufr a odletel.

Dnes bych vyberu te zpravne vysky vsak dal uplne jina kriteria nez pred temi 4-5 lety. Predtim jsem hledel na to, ktera vyska je ta nejlepsi v zebriccich a ktera je nejblize a v centru (businessoveho) deni. Chtel jsem mit nejlepsi vychozi pozici pro budouci karieru. Myslel jsem si, ze kdyz pujdu na dobrou vysku v Londyne, budu pak mit dobry i zbytek zivota:-)

Dnes bych mel priority nastavene uplne jinak. Dal bych vetsi vahu napriklad ukazatelum jako je celkova satisfakce studentu na dane vysce. Dival bych se na to jaky vybaveni ta dana univerzita ma – jsou k dispozici posilovny, telocvicny, bazeny, tenisove kurty (mam rad sport) a jsou zdarma? Dival bych se na to zda-li je univerzita soutredena na jednom miste (campusu) nebo je-li roztroustena po celem meste (jako je ta moje). Dival bych se na to jake jsou mozne destinace pro exchange pro muj dany obor. Znam univerzity, ktere nabizi stovky destinaci kam studenti mohou behem studia vycestovat. Muj obor nabizi destinace dve. Dale bych mnohem ale mnohem vice hledel na finance, rozpocty, kolik presne to bude stat, mam sanci ziskat tolik penez? (ano, studium v zahranici je drahe) – nejednou jsem se potkal s financnimi neprijemnostmi (o financovani take napisu pozdeji).

Takze si z toho vemte co chcete, kazdy to bude mit trochu jinak.

Preji hodne stesti.


--David    

Žádné komentáře:

Okomentovat