středa 5. března 2014

ROZHODL JSEM SE PRESTEHOVAT DO CINY

ROZHODL JSEM SE PRESTEHOVAT DO CINY


Nedavno sem se rozhodl prestehovat do ciny. Letos totis koncim se studiem v Londyne, a tak se prirozene rozhoduju co dal. Kdyz sem se poprve nastehoval do Londyna, predstavoval jsem si, ze po dokonceni vysky pojdu makat do “city” jak se tu rika, neboli do nejake financni instituce – nejlepe “I-banking” investicni bankovnictvi. Prece jen je Londyn hlavni mesto kapitalu a financnich transakci.

Ubehlo par let, a clovek se na svet diva uplne jinak. Pote, co jsem leto stravil v Cine sem si dal za cil naucit se cinsky. Fakt je, ze se clovek cinsky nenauci ani za sto let, pokud v cine neni (nebo v jine zemi, kde je cinstina hlavnim jazykem). A protoze se mi zatim nechce zabednit se do kancelare coby zamestnanec, pojedu na nejakou dobu do ciny. Je nejvyzsi cas vse zarizovat. Rozhoduji se, jestli si pouze vzit treba rocni kurz cinstiny, nebo jestli tam jet na dyl a udelat magisterske stadium. Delam rozsahly research do vsech moznych univerzit a citim se jako pred lety, kdyz sem si vybiral vysku v Britanii. Jediny rozdil je, ze dostat se k informacim na cinskych webech je nekdy velka nocni mura.

Takze odesilam prihlasky a snad brzy budu vedet kde jak a co budu delat. Taky jeden dulezity factor je, jestli dostanu na studium stipendium. Dalsi zadluzovani ke studijnim ucelum podstupovat nechci.


--David 

Žádné komentáře:

Okomentovat